mandag 19. mars 2012

Mari og livet i Kina

Da jeg kom tilbake til Kina i slutten av forrige måned, var jeg skikkelig deppa over å ikke være i "rett" land. Det var kaldt, både ute og inne, jeg måtte venne meg til en helt fæl tidssone, og dusjen min her i Kina er garantert designet kun for å torturere meg på morgenkvisten.


Men nå, nesten en måned senere, har våren kommet for fullt, noe som også betyr at sommeren er her iløpet av veldig kort tid. Vi hadde kjempevær hele helgen, og jeg var ute og nøt solen (vi er ikke så kresne her; kan vi se skygger er det sol) både noe ufrivillig og veldig frivillig.


Alle vennene mine som hadde gått i vinterdvale er nå sosiale igjen, og med det er med andre ord smilet mitt på plass igjen også.


På den glade fronten er også nettet her i Chengdu blitt enormt mye raskere, og jeg slipper å bruke timevis på mine mangfoldige Googlesøk.

Jeg blir nå også, muligens til mine foreldres glede, syk hver gang jeg spiser McDonaldsmat, så har blitt enorm nedtrapping der. Tror grunnen er at kroppen min heller vil ha min mors hjemmelagede mat enn "kylling"vinger og "potet"chips.

Siden ananassesongen har startet (enormt sesongavgjørende fruktutvalg her i byen) er det dog ikke krise.


På den kjedelige fronten er derimot ingen av de blokkede nettstedene åpnet igjen, noe som i grunnen ikke er overraskende, men jeg furter litt likevel.

Men siden det er mindre enn to uker til Godgutten og jeg drar til Japan og Harmonyland (Hello Kitty theme park), og til dette blir publisert, er ikke livet så værst likevel.

Ingen kommentarer: