mandag 26. desember 2011

Mari og jordskjelv

Rundt klokken 1 i natt våknet jeg av at hele sengen min ristet. Jordskjelv, tenkte jeg søvnig, og sovnet igjen. Da vekkerklokken ringte halv åtte i dag, så jeg at jeg hadde fått en melding klokken 01:13:


"!!!!!!!!!! The aftershock lasted 1min in here! Its okay?"


Meldingen var fra Pene Grantre, min søte koreanske nabo. Det tok meg noen sekunder å forstå hva hun mente, men så kom jeg på drømmen jeg hadde hatt om et jordskjelv. Altså, det jeg trodde hadde vært en drøm.


Etter å ha speidet rundt i leiligheten etter ødelagte ting i flere minutter (ingenting ødelagt eller veltet), sjekket jeg nettet for å se hvor epi-senteret hadde vært og hvor på skalaen det befant seg.


Magnitude: 4.9

Time: 2011/12/26 00:46:53

Latitude: 31.223

Longitude: 103.720

Depth: 23.3

Region: Eastern Sichuan, China


Epi-senteret viste seg å være 69 km fra Chengdu, og siden det kun var 4.9 på skalaen er nok ødeleggelsene små der også. Likevel sitter jeg igjen med en litt uggen følelse, og gleder meg nå enda mer til å komme meg ut av Kina den 6. januar.

Ingen kommentarer: