torsdag 23. juni 2011

Mari og midtsommersplaner

På vei hjem fra skolen i dag syklet jeg forbi en av britene jeg satt fast i Tyskland med rett før jul. Jeg vinket, og han vinket så voldsomt tilbake at jeg stoppet for å prate med ham.

Mr. K: Du! Jeg har prøvd å få tak i deg!
Mari: Jaha?
Mr. K: Ja, siden det er en sånn svensk festsak nå på fredag!
Mari: Er det? *tenker så det knaker* Å, mener du midtsommer?
Mr. K: Ja! For jeg har en svensk kompis på besøk, så jeg lurte på om du hadde noen planer?
Mari: Nei?
Mr. K: Ingenting? Seriøst?
Mari: Nei, ikke så vidt jeg vet. Men så er jeg jo ikke svensk heller..
Mr. K: Åja, det stemmer! Du er dansk! Nå føler jeg meg skikkelig dum!
Mari: Nja, er norsk, men det er ikke så stor forskjell når en tenker på det.
Mr. K: Å.. Vel, jeg må i grunnen løpe. Vi sees!

Jeg ristet på hodet og fortsatte hjem, glad for at jeg ikke var svensk. Helgen skal (forhåpentligvis) kun brukes til soving, jobb og trening.

Ingen kommentarer: