fredag 18. mars 2011

Mari og hvorfor hun sitter hjemme en fredagskveld

Bør kanskje understreke her at jeg ikke går ut hver helg. Det har jeg langt fra behov for. Men nå sitter jeg her som en halvdød giraff, og er til og med for sliten til å legge meg.

Det hele begynte onsdag i lunsjtider, da jeg glatt nok klarte å invitere meg selv til St. Patricksfeiring følgende kveld. Selvfølgelig endte det opp med at jeg måtte jobbe overtid og dermed ikke kom meg på festen, bare gikk rett til baren, hvor mine søte venner var. Siden det var torsdag var det fri vin for alle jenter, noe den stakkars leveren min fikk merke godt. I baren møtte jeg forresten en brite jeg satt fast i Tyskland med like før jul, så nå er gjestelisten til 16. mai festen min enda lengre (festen blir holdt den 14., siden fester mandag kveld gjevnt over blir dårlig motatt).

Men gå nå ikke i fellen å tro at Mari er en slapp unnskyldning av en student -jeg var hjemme før to, med vekkerklokken stillt på kvart over ni, da det var klart for vokabulærtime halv 11 (et eller annet geni lagde timeplanen min og gav meg fri første time fredag morgen).

Selvfølgelig var jeg dødelig trøtt, og ikke helt klar for Powerpoint laging med Mr. Mister og Frøken Lilje etter halvannen time med den ekstremt entusiastiske Lærer Yin. Likevel fikk vi PPTen unnagjort på en times tid, og så satt vi å så på kinesiske musikkvideoer (kvaliteten er overveldende..) en stund, før Mr. Mister og jeg spaserte til skolens nordport hvor vi skulle møte klassekamerater vi skulle på kino med.

Tre timer senere, etter en noe deprimerende film (den var filmet i Chengdu, derfor inviterte Lærer Lin oss med), gikk vi hjem, og siden har jeg ligget halvdød her i lenestolen. Forhåpentligvis klarer jeg å dra meg i seng, for selv om lenestolen er en drøm å sitte i, er den gjerne ikke like bra for skjønnhetssøvnen.

Helgen er dog ikke helt bortkastet på soving -i morgen skal jeg på trening og fest, og søndag på jobb.

Ingen kommentarer: