mandag 21. mars 2011

Mari og kinesisk trafikk

I dag har jeg blitt påkjørt for først gang i Kina. Noen vil kanskje tenke at jeg har vært veldig heldig frem til i dag, men jeg velger å se på dette som en bekreftelse på mine sykkelskills.

Jeg var på vei hjem fra skolen, og ante fred og ingen fare da jeg skulle rundt bakdelen på en bil (den skulle kjøre ut på en større vei). Plutselig, uten noe forvarsel, kommer en elektrisk sykkel mot meg med enorm fart, og jeg trykker selvsagt bremsen inn så hardt jeg kan. Det gjorde dessverre ikke fyren på den elektriske sykkelen. Han braste inn i rammen på 马酗花, klarte å kræsje sykkelkurven sin langt inn i venstrelåret mitt og nærmest veltet meg baklengs inn i Sør Carolina, som syklet rett bak meg.

I sjokk og mangel på bedre ting å si, utbrøt jeg "Ikke kult, kompis!", mens jeg prøvde å finne balansen og få den nå herpede sykkelkorgen hans vekk fra låret mitt. Fyren mumlet noe om at det var bilens feil, men jeg ristet på hodet og syklet videre.

Skaderapporten fra min side er skral; hverken 马酗花 eller jeg sitter igjen med noen skader, men ser for meg at noen blåmerker kan dukke opp på venstrelåret mitt iløpet av de neste dagene.