tirsdag 1. februar 2011

Mari, scooter og sommerfuglgård

I dag har vi vært på sommerfuglgården, og sett på vakre sommerfugler. For å komme oss dit, leide vi scooter, og siden jeg var den eneste som hadde dratt med meg sertifikatet, var det bare jeg som hadde lov å kjøre. Noe ironisk, siden jeg aldri har rørt en scooter før.

Sommerfuglgården var fin, med mange forskjellige typer innsekter og dyr (de hadde også skorpioner, slanger, iguaner og skilpadder). Dessverre er kameraledningen fremdeles i Norge, men lover at det kommer bilder så snart jeg har mulighet. I mellomtiden legger jeg ut favoritten min fra sommerfuglhagen i Kunming.


Og til bekymrede foreldre: Jeg var kjempeflink til å kjøre scooter, og trafikken her er så rolig og fin at det ikke gjør noe å kjøre på venstresiden av veien engang (selv om det er lett å glemme når man kommer inn på småveier).

Til lunsj var vi på Hard Rock Café, og siden det snart er kinesisk nyttår, fikk vi trekke oss en 红包 (rød konvolutt), hvor det viste seg at vi hadde vunnet massasje for en person. Ikke kjempepraktisk siden vi er to, men vi finner nok ut av det.

1 kommentar:

Serina sa...

Å, Mari, det er så spennende å lese om dine eventyr! :D Hørtes gøy ut med scooter! Fortsett å kos deg masse, og fortsett å dele, så vi kan kose oss med deg!