tirsdag 19. april 2011

Mari og matlaging uten stekeovn

Neste fredag ettermiddag setter jeg meg på flyet til Korea. Der skal jeg endelig møte Godgutten igjen, men på grunn av hans travle jobb kommer jeg til å se ham minimalt. Derfor har jeg store planer om å leke god kjæreste når jeg ser ham, ved å lage mat og leke husmor.

Problemet er bare at stekeovner er nokså uvanlige ting på koreanske kjøkken, og Godguttens kjøkken er ikke utypisk koreansk. Jeg har derfor gått gjennom hele kokeboken min (ok, der er bare på 32 sider) og lett etter mat man ikke trenger stekeovn for å lage. Resultatet er nedslående.

Pannekaker, arme riddere, kjøttkaker, pasta og tacosuppe. Ingenting mer. Og du kan jo jeg kommer til å sette igang med kjøttkaker. Arme riddere er forsåvidt heller ikke middagsmat, så om jeg finner på at jeg burde lage mat mer en tre ganger kan det bli trøbbel.

Det er nesten litt flaut at jeg fikk 6 i heimkunnskap den gang da.

Ingen kommentarer: