onsdag 25. april 2012

Mari og flytting

Det ble ikke Baran slik vi først hadde tenkt, men Jeongnam vi flytter til. Alt skjedde enormt fort. På mandag fikk vi vite om en ledig leilighet i Jeongnam, i går signerte vi kontrakten, og i dag var mamma og jeg i leiligheten for å vaske. Planen er at vi skal flytte møblene inn i morgen, og så bor vi dermed i Jeongnam.

정남/Jeongnam (正南) betyr etter det jeg forstår rett sør, og er en "landsby" på 14 000 mennesker. I dag var mamma og jeg rundt om og utforsket, og vi fant opptil flere gode spisesteder, og hvis jeg ikke misforsto hele samtalen jeg hadde på koreansk med jenta som jobbet i kassen på Family Mart, har jeg nå fått min aller første venn der også. Det skal nevnes at jeg ikke kan si mer på koreansk enn "hei, god natt, en kopp kaffe, takk, og har du koreanske venner?".

Oppdateringer og bilder følger.

Ingen kommentarer: