fredag 13. april 2012

Mari og Taobao

Iløpet av det siste året har det blitt veldig populært å kjøpe ting over nettet her i Kina. Frem til i går brydde jeg meg midt bak om det.

Men så fortalte Fru Tarzan om alle de fine klærne hun hadde kjøpt, og da så jeg selvfølgelig for meg alle de fine prinsessekjolene som Taobao (nettstedet) kanskje kom til å ha.


Siden jeg drar herfra på onsdag tenkte jeg at jeg kanskje kom til å benytte meg av det når jeg kommer tilbake til Kina neste vår, men da Fru Tarzan sa det kun tar tre dager å komme frem, begynte tannhjulene i hodet mitt å arbeide. I Kina er det nemlig ikke noe som heter "tre arbeidsdager". For å gjøre en lang historie kort, er jeg på mandag (forhåpentligvis) derfor eier av seks prinsessekjoler.


Bilder? Teknisk idiot som jeg er blir det på denne måten:

Kjole #1

Kjole #2 (den rosa)

Kjole #3

Kjole #4 (den røde med svart jakke)

Kjole #5 (den hvite)

Kjole #6

Men du skal ikke se bortifra at det kommer bedre bilder etterhvert.


Det beste av alt er prisen. For mine seks kjoler betalte jeg 598 kroner. Noen ting er bare best i Kina.

Ingen kommentarer: