tirsdag 17. april 2012

Mari og ny vennejakt

I det siste har det vært helt sinnsykt travelt. Siden jeg skal dra vil plutselig alle spise med meg, og jeg tror jeg har lagt på meg ti kilo i farvellmiddager den siste halvannen uken. I dag skulle jeg spise lunsj med Lillelillebror på hans fars restaurant, men Lillelillebror var opptatt på kontoret da jeg kom, så jeg satt meg ute i hagen og ventet. Etter noen minutter kom en fyr gående, men det var ikke Lillelillebror. Han spurte hvor jeg var fra, og jeg spurte om han var koreaner.


Fyren: Hvordan visste du det? Er det fordi jeg er så sexy?

Mari: … Nei. Ser det på øynene dine.

Fyren: Huh. Hva gjør du i Chengdu? Jeg jobber.

Mari: Studerer.

Fyren: Ah! Er det mange amerikanere der du studerer?

Mari: Joda, det er en del..

Fyren: Finnes det et jenteinternat? Der skulle jeg gjerne vært..

Mari: Det tror jeg ikke.


På dette tidspunktet kommer Lillelillebror ut fra kontoret, og jeg øyner håp. Dessverre tror Lillelillebror at fyren er en kompis av meg, og livredd som han er for fremmede piler han tilbake til kontoret.


Fyren: Tror du du kunne introdusert meg for jentene på skolen din?

Mari: Jeg flytter til Korea i morgen, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Er du her med venner?

Fyren: Ja, de sitter inne og spiser. Kanskje jeg burde gå inn til dem før maten min blir kald.

Mari: Ja, det er nok en god idé. Uten mat og drikke duger helten ikke, vet du.


Fyren forsvant, og etter noen minutter kikker Lillelillebror ut fra kontoret og sjekker kysten. Tydligvis ikke bare kineserne som er litt sære i sin vennejakt .

Ingen kommentarer: