tirsdag 22. mai 2012

Mari og koreanske tilbud

Å gå på supermarked her i Korea (Homeplus i de fleste tilfeller) er alltid like morsomt. De har bittesmå videoskjermer over alt som viser reklamer for produktene like ved (koreanske reklamer er festlige), og med jevne mellomrom kommer Homeplus-sangen over høyttaler anlegget (den er enormt fengende).

Det er dog noen ting å finne som jeg til tider skulle ønske også fantes i Norge (ikke at jeg oppholder meg der så mye at det gjør noe, men likevel): 
1. Gratis smaksprøver i alkoholavdelingen.
2. Kjøp to like flasker vin (rød, hvit eller rosé), få den tredje på kjøpet.
3. Kjøp 12 liter øl, få en fempakning hurtignuddler på kjøpet.

Nå kan det jo høres ut som om jeg er en liten alkoholiker, men for ordens skyld bør jeg vel kanskje presisere at jeg ikke er det. De andre tilbudene er bare ikke like spennende.

Ingen kommentarer: