torsdag 17. mai 2012

Mari og nasjonaldagen

Ok, det ble ingen feiring. Jeg gikk glipp av påmeldingsfristen for ambassadens arrangement, men har hørt det skal være ganske tamt uansett. I frykt at dette sakte, men sikker glir over til å bli en matblogg, legger jeg likevel ut bilde av min ikke helt über-norske middag. Siden det bare er du som leser dette uansett, mamma.

Det hele begynte med at jeg for en eller annen grunn hadde bestemt meg for å lage ratatouille. Jeg gikk på butikken og kjøpte squash og tomater, og fant ikke ut før jeg kom hjem igjen hvordan ratatouille faktisk forberedes (jeg leser sjelden gjennom ting). Liksom, det er jo bare stekte grønnsaker. Det hadde jeg jo i går. Så jeg bestemte meg for å hakke opp en mengde grønnsaker, frese en kyllingfillet, legge begge deler opp i en ildfast form, hive på en klatt smør og diverse krydder, og sette det hele på 200 grader i stekeovnen til det så spiselig ut. En grei plan i og for seg, hadde det ikke vært for at jeg hev på altfor mye smør. Etter 50 minutter i ovnen var jeg for sulten til å bry meg om det var ferdig, så da begynte etegildet.

Selv om bildet ikke er av kjempekvalitet var det et heller vellykket måltid. Jeg har ganske mye smørsaus igjen, men det kunne ha vært så mye verre. At det ikke var verdens sunneste måltid gjør ikke så mye, for maten jeg pleier å spise er ikke kjempeusunn. Og det må da være lov til å bruke litt ekstra smør på Grunnlovens 198-års dag.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Hei Mari :)

Det er så koselig å følge bloggen din- Er innom hver dag, men er altså ikke flink til å legge igjen kommentar. Så da har du ihvertfall en mamma og en tante som leser bloggen, og jeg er ganske sikker på at det enda er langt flere :)
Ikke feiring på deg i dag. Sikkert litt vemodig, men du gikk ikke glipp av noe særlig her hjemme. Skikkelig kaldt og surt, og bare koselig å være inne. Vi hadde god tradisjonell 17.mai mat i motsetning til deg, men ditt så også veldig godt ut da :) Ha det godt så lenge :) Gleder meg til neste innlegg :)))

Oda sa...

Har fulgt bloggen din i over to år, jeg. ;)

En av mine favoritter! Syns du skriver så bra om noe som for meg er helt fjernt, hehe. Får med meg hvert innlegg, men skulle kanskje vært flinkere til å kommentere? :P

Hilsen Oda, som du gikk i klasse med på barneskolen.

Mamma sa...

Så kjekt for mamma å hørra at eg ikkje e aleina om å lesa om deg :)
Trist å lesa at typen jobbe så mye da....