mandag 4. mai 2009

Mari og begivenhetsrik langhelg

Av en eller annen grunn føler jeg denne helga har vært spesielt begivenhetsrik. Den var ikke nødvendigvis det, men det skal ikke alltid så mye til her i byen. Det skjer liksom vanligvis ganske lite.

Et kjapt sammendrag av helga, som forøvrig var ganske lang, med både 1. mai og ungdomsfestival på en gang:

Torsdag
Rett på Vappufest etter japansktimene. Drakk Tyrkisk Pepper for første gang på evigheter (elsk), ble kjent med Michael Phelps' søskenbarn (de hadde aldri møttes, diger familie, men kineserne tilber ham likevel som en gud), ble kjent med en del nye fabelaktige finner (jeg har i det siste fått en enorm forkjærlighet for finner og finsk språk, og slenger derfor inn alle mine finske fraser i tide og utide) og hadde samtaler på finsk til fem på morgenen.

Fredag
Våknet tidlig (8), men hadde en lat morgen fram til Vappupicnicen begynte. Var i 东湖公园 i fem timer, drakk og spiste "in a lavishing manner" som var Wikipedias beskrivelse av hvordan en ordentlig Vappupicnic skulle være, og ble hummersolbrent i pannen og på nesen. Solkrem er for pyser? Tok tidlig kveld etter pizza bestilt på døren og en ikke så veldig bra film.

Lørdag
Møtte Skogsjenta på Sam's Guesthouse i 12-tiden for å hente Tibet reisetillatelsene våre, spiste lunsj og dro på Zebra Festivalen. Var der i sju timer (siste konsert for kvelden var ferdig klokka 22.00) og tok buss hjem. Opplevelse i seg selv.

Søndag
Skikkelig lat formiddag, chuanchuan til lunsj og så Zebra Festivalen i noen timer. 

Mandag
Frivillig sportsaktiviteter med klassen halv ni på morgenen. Torsdag hadde 15 sagt de skulle komme -de som stilte opp var det Vakre Skjellet, fem av klassens koreanere (hvorav en gikk i høye heler, og ikke hadde planer om å gjøre noe sportslig) og jeg. Vi spilte basketball i to timer, og så gikk vi hjem.
Møtte Skogsjenta på Sam's Guesthouse for å kjøpe flybilletter til Tibet, noe som viste seg å være noe vanskelig, da de gang på gang klusset med passnummerene våre, og jeg nesten endte opp med en flybillett fra Lhasa til Chengdu i mitt navn, men med Skogsjentas passnummer. 
Rett etter på syklet jeg til Carrefour for å kjøpe pasta (en av de få matrettene jeg lager her), og inntok lunsj på McDonalds. 
Jeg har også gjort alle leksene Lærer Gao ga oss før helgen (fem sider med gramatikkoppgaver).

Skulle ønske det var flere slike helger. Synd det bare er Vappu en gang i året.

Ingen kommentarer: