tirsdag 5. mai 2009

Mari og glede

Du som kjenner meg vet nok hvor glad jeg er i å lage lister over alt mulig. Vanligvis pleier jeg å gjemme det litt, men jeg syns en glad-liste er på sin plass nå i mais skjønne og milde begynnelse.

Listen går på ting som får meg til å smile av forskjellige grunner, men da det var noe vanskelig å finne noe på alle bokstavene på norsk, ble det like godt noen engelske, kinesiske og finske ord også.

· Ananas på pinne (fersk og kald)
· Bunad
· Canon in D
· Daylight saving (liker hele konseptet, men bare det engelske navnet. Sommertid høres ikke like gøy ut i mine øre)
· Entusiasme
· Finsk språk og finske mennesker
· Greven av Monte Cristo
· Haugesundsdialekt
· IKEA
· Jordbær
· Klemmer
· Lakris
· Mintsjokolade
· Nyklippet gress
· Odd Nordstoga
· Postkort
Q har jeg i grunnen aldri likt)
· Shaokao
· Tordenvær
· Unissasi Lauelet (av The Dø)
· Vindkast mot ansiktet
· Windmills (vind sånn generelt, i grunnen)
· 习汉语
· Yksi olut, kiitos
· Zoologiske hager
Æ -mulig jeg har bodd for lenge i utlandet, men det eneste ordet jeg kommer på er ærlighet, og det er ikke nødvendigvis noe som gjør meg glad)
· Åkre fulle av blomster

2 kommentarer:

Unknown sa...

Æresgjest =)

马丽 sa...

Hmm, tror det går mer under listen for ting som gjør meg nervøs! Prestasjonsangst!