torsdag 14. mai 2009

Mari og festforberedelser

Det tok ikke mange minuttene etter jeg var kommet hjem fra Tibet før jeg la slagplan for hvordan 16. mai festen min skulle forberedes. Jeg har nå en 17 punkts liste med fem uthevede linjer. 

For å gjøre en lang liste kort:
1. Kjøpe øl
2. Lage Tyrkisk Pepper
3. Lage geleshots
4. Vaske hele leiligheten
5. Henge opp norgesflagget

I kveld prøvde jeg å få orden på punkt en, men det viste seg å være vanskeligere enn sagt. På Carrefour har de nemlig ikke esker med bokser, slik jeg hadde sett for meg, men kun esker med flasker. Og når man verken har bil eller sykkel med gigantisk korg, er den 20 minutters gåturen hjem ganske mye lengre enn vanlig.

I kveld fikk jeg kjøpt to esker (12 halvlitere i hver eske), slengt dem på en trehjuling, og ble kjørt til blokkomplekset mitt. Ved porten der hjalp en av vaktene meg fram til heisen, hvor en nysgjerrig nabo tok over. Jeg har derfor nå bekjentskaper i 9-2 (på skrått under meg).

Geleshots er også en historie for seg selv. I Norge kan man nemlig kjøpe utrolig praktiske plastikshotteglass på Europris, men her i Chengdu er ikke Europris like lett å lokalisere. Jeg har derfor vært noe panikkslagen ved tanken på hele dette prosjektet. Det vil si -helt til jeg dro på Carrefour i dag.
I plastikkavdelingen slo det meg nemlig at isbitformer funker like bra. Det er faktisk vel så kult. 
Jeg tror sjelden det går mer fornøyde utlendinger ut fra Carrefour her i Kina.

Jeg har nå en god følelse for lørdagens event. Bilder kommer nok på søndag.
Tibetbilder kommer forresten etterhvert også.

Ingen kommentarer: