mandag 23. mai 2011

Mari og Annes sjokolademuffins

På lørdag satt jeg å bladde meg gjennom saker på VGnett, da jeg kom helt nederst til lesernes VG. Der kom jeg innpå en muffinsoppskrift, og da jeg skulle få besøk søndag kveld, fant jeg ut det var en grei ting å vispe sammen i går ettermiddag.

Mitt eneste lille problem var at jeg ikke har fanari om hva mango curd er (det står at det kan sløyfes, men likevel), men da jeg så bildet med jordbær ved siden av, dukket det en lyspære opp over hodet mitt. Sjokolademuffins med hakkede jordbær i.


Ferdigblandet. Det er forresten fullstendig løgn at det blir 8 muffins slik det står i oppskriften. Jeg fikk 18, og det var etter at jeg prøvde å stappe mest mulig røre i hver form.


Ferdigservert. Grunnen til at de har så fine (haha) former, er at min ovn er på størrelse med en liten mikrobølgeovn. Det blir derfor fort trangt om plassen.

To jenter som ser film og spiser McDonaldsmat på siden klarer forresten ikke å spise opp 18 muffins, så i dag fant jeg ut at siden det var jordbær i røren, holdt muffinsen seg fuktigere og ferskere enn de muligens eller ville vært. Nammenammenam.

1 kommentar:

Julie Kalveland sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.