lørdag 15. august 2009

Mari og nedtellingsstress

Åtte dager. Åtte små dager, eller 195 timer fra nå, så sitter jeg på flyet fra Amsterdam og venter på å komme tilbake til Kina. Det er så herlig å tenke på.

Litt mindre gøy er det å tenke på pakking. Det er bare så slitsomt. Alle de tingene jeg dro med meg fra Chengdu -tenk så fint det hadde vært om jeg hadde bestemt meg for å bli tre år til i Kina før jeg sendte alt til Norge.
Noen ganger tenker jeg meg ikke alltid like godt om før jeg gjennomfører det.

Det er godt å være her i Haugesund, men over halvparten av vennene mine har allerede flyttet nord- eller østover for å begynne sine skoleår, noe som gjør det litt stusslig å være her. I hele dag har det i tillegg bøttet ned med regn, og det samme været er meldt frem til tirsdag. Det er 15,9 grader, men det kunne like gjerne vært 10, det føles så kaldt.

Problemet dette medfører er at jeg ikke kan pakke. Alle tingene mine befinner seg nemlig på soverommet mitt (mulig min mor vil være noe uenig i det), og der er det sinnsvakt kaldt. Vinduet har stått åpent i en uke (kanskje ikke verdens verste problem -selv jeg kan fikse det), og ikke har jeg ovn der inne heller. Så derfor går det ikke an å begynne å pakke -det hadde jo blitt for dumt å blitt syk nå, liksom.

Æsj, jeg har litt for mange teite problemer om dagen. Satser på at alt ordner seg, slik det pleier å gjøre, de neste åtte dagene. Akkurat nå klarer jeg iallfall ikke å holde én tanke i mer enn et par minutter, noen som gjør det hele fryktelig slitsomt.

Uansett, åtte dager. Om ikke annet, så iallefall det.

Ingen kommentarer: