tirsdag 4. august 2009

Mari og rastløshet

Jeg skrur på dataen. Finner ut at det ikke har skjedd noe nytt på Facebook de siste fem minuttene. Lukker dataen. Åpner den igjen, bare for å fundere på hva jeg nå skal gjøre. Lukker dataen, finner frem boken min, og setter meg i stuen og leser en times tid.

Jeg lukker boken. Teite bok, jeg vet jo hva som skal skje, og jeg er bare så vidt kommet over halvveis. Den er altfor beskrivende for min smak. Jeg blir rent svimmel av de nøyaktige, britiske beskrivelsene av hagen, mange av ordene har jeg bare en viss anelse om hva betyr.

Klokken nærmer seg ti. Jeg åpner dataen igjen. Ingenting nytt på Facebook. Jeg lukker dataen. Kikker inn i kjøleskapet, men lukker det da jeg vet jeg ikke har lyst til å spise. Drikker et glass vann. Begynner å tenke på å legge meg, slukker lysene, tar lommeboken, mobilen og boken med meg, og kommer helt til kjøkkendøren. Går tilbake til dataen. Venter.

Hva er det jeg venter på? Uansett hva det er, er jeg iferd med å gå fra forstanden, for jeg klarer ikke å komme til ro. Må holde meg våken, bare sånn i tilfelle.

Bah, jeg tror jeg misliker ferier mest av alt.

Ingen kommentarer: