onsdag 26. august 2009

Mari og tordenvær

Klokken 3:18 i natt våknet jeg at et voldsomt skrall. Sekundet etter var jeg ute av senga og hadde trukket gardinene fra, med et digert glis om munnen. Tordenværet var kommet.

Etter å ha trukket ut data og tv sto jeg og så på i nesten ti minutter før trøttheten igjen tok overhånd. Jeg hadde ikke lyst til å legge meg igjen, men jeg satser på det blir flere muligheter til å se torden nå i høst.

Jeg vet ikke om jeg alltid har hatt en forkjærlighet for torden, men etter at jeg flyttet til Chengdu i fjor, er det definitivt blitt noe av det fineste jeg vet om.

Det jeg dog i natt ikke tenkte på, var at med torden kommer ofte regn, og med regnet forsvinner Chengdus taxier som dugg for solen. I morges sto jeg derfor i tre kvarter for å prøve å få tak i taxi for å komme meg over til Taiwanamerikaneren for å hente ting, uten hell.
Vel, det var verdt det.

Ingen kommentarer: