lørdag 7. november 2009

Mari og Norge Rundt-podcast

Takket være NRKs utallig forskjellige podcast, får jeg hørt Språkteigen og sett Norge Rundt når jeg har litt tid til overs, eller bare når jeg får et lite stikk hjemlengsel.

I dag da jeg så Norge Rundt-episoden fra 16. oktober, ble forsåvidt hjemmelengselen litt større enn et lite stikk. Eller, det blir kanskje litt feil. Det gikk vel mest på hvor glad jeg var for å være norsk. I episodens siste minutter sto nemlig en hel bygd å viftet norske flagg og spilte "Hvor hen du går i li og fjell" da Hurtigruten kjørte forbi. Mer skal det ikke til før nasjonalfølelsen min blir for stor, og jeg blir rørt til tårer.

Kanskje det er like greit jeg ikke er i Norge 17. mai og får se utallige mennesker i bunader, enda flere norske flagg og høre nasjonalsangen sunget av tusenvis av skoleelever på rådhusplassen etter barnetoget. Kunne blitt litt flaut for mine venner om jeg sto der å gråt, liksom.

Ingen kommentarer: