tirsdag 29. desember 2009

Mari og hvorfor hun spiser kjøtt

I dag fikk vi en oppgave på skolen; "Hvorfor spiser du kjøtt?". Da jeg ikke har så mye annet å meddele i dag, blir det det jeg skrev i timen.

Hvorfor jeg spiser kjøtt
Helt siden jeg var liten har min mamma alltid fortalt meg at "om du ikke spiser kjøtt, dør du" [strengt tatt sa hun vel fisk, men to sider av samme sak]. Siden jeg ikke hadde lyst til å dø, spiste jeg derfor kjøtt, og satt få spørsmålstegn ved det.

Da jeg kom til Sichuan University viste det seg at min beste venninne, Skogsjenta, var vegiterianer. Hun er veldig glad i dyr, og vil ikke drepe dem, så derfor spiser hun ikke kjøtt.

Skogsjenta og jeg spiser lunsj sammen omtrent hver dag. Vi går vanligvis på kantinen, hvor vi bestiller diverse retter -ofte bare vegetarretter. Hun liker ikke kjøtt, og jeg bryr meg ikke noe videre bare det smaker ok.

Etter at jeg flyttet til Kina fant jeg ut at jeg ikke liker å lage mat alene, og spesielt ikke til bare en person. Derfor spiser jeg vanligvis ikke middag. Blir jeg sulten på kvelden finner jeg meg heller en brødskive eller en sjokolade.

Jeg syns egentlig at hele vegetarspørsmålet er nokså uintressant, da jeg er heller lite intressert i mat sånn generelt. Som jeg sa tidligere; smaker det ok skal jeg alltids få det ned.

Ingen kommentarer: