lørdag 12. desember 2009

Mari og middagsbesøk

I morgen skal jeg ha middagsbesøk. Skogsjenta, hennes kjæreste, Skotten og Skåne (om hun har tid). De siste dagene har jeg handlet inn det jeg trenger, og nå er jeg fullstendig utslitt.

På menyen står tacopizza, mais- og valnøttpai, pastasalat og svensk rugbrød, og skillingsboller, peanøttknapper og Maryland Cookies til dessert. Hadde dette vært i Norge, hadde ikke dette bydd på større problemer. Tingen er bare at dette ikke er Norge, og da er de råvarene jeg trenger noe vanskligere å få tak i.

I går var jeg på IKEA og kjøpte pai- og brødform, brødblandingen og noen få andre ting jeg egentlig ikke trengte, og i dag har jeg vært på Carrefour to ganger og en gang på Metro. Jeg sverger, aldri om jeg skal invitere venner over på middag igjen. Ikke med mindre jeg har planer om å bestille pizza, iallefall.

Nå har jeg bare lyst til å legge meg, men jeg har en oppvask å ta, og småkaker å lage. Og så må jeg vaske gulvene mine og tørke støv. Og rydde. Og koste balkongen. Og.. Seriøst, aldri igjen.

2 kommentarer:

Pappa sa...

eg og e lei av golvvask

马丽 sa...

Haha, som om du vet hva det er!