tirsdag 1. desember 2009

Mari og adventskalendere

Jeg var egentlig på vei til sengs med min kopi av "The Time Travelers Wife" i hånden, da jeg kom på at jeg ikke hadde lest første luke i Gi Et Lite Vinks julekalender (anbefales! http://gietlitevink.blogspot.com/). Var en ivrig leser av kalenderen i fjor, og årets virket lovende. Å ligge en dag etter var ikke et alternativ.

Jeg ante fred og ingen fare da jeg scannet teksten med øynene. Og så kom det. Ordene som nesten ga meg sjokk.

" "Jeg skal slutte når du har lest hele Juleevangeliet til Jostein Gaarder", sa hun. "

Jeg vet ikke hvordan, men på en eller annen måte hadde jeg klart å blokke ut Gaarders kalenderbok. Boka som har stått og ventet på meg i nesten et år nå, som jeg har gledet meg sånn til.

Selv om adventskalenderen min mamma har sendt meg fremdeles er i postsystemet et sted er jeg glad for at jeg er hvor jeg er, og at det er desember 2009. Jeg har nemlig boken min. Julemysteriet mitt.

Ingen kommentarer: