fredag 17. juli 2009

Mari og frokost

Jeg har tidligere nevnt at jeg er et vanedyr uten like. Dette gjelder også når det kommer til mat -spesielt frokost. 

Så vidt jeg husker har jeg spist det samme til frokost hver dag siden 8. klasse på ungdomsskolen, muligens enda lengre, men det er jeg ikke helt sikker på. Jeg blir liksom aldri lei, og det smaker jo helt fantastisk uansett, så hvorfor spise noe annet?

En ordentlig frokost består nemlig av to skiver ristet, varmt, norsk brød (gjerne av typen fullkorn -nam!) med et godt lag Bremykt smør og Nora eller Lerum bringebærsyltetøy (er ikke så nøye på merke, men har jeg valget går jeg helst for Lerum. Den er jo laget på verdens søteste sted -Sogndal!). Dette skal akkompagneres med to mellomstore glass med iskald Tine Lettmelk.

Gir du meg dette en morgen, er jeg evig din. 

I Kina får jeg verken tak i fullkornsbrød, Bremykt, spiselig bringebærsyltetøy eller Tine Lettmelk. Det siste året har jeg spist lunkne "French Bread" baguetter og drukket appelsinsaft til frokost. Det er ingenting galt i det, men det er ikke frokost.

Det er litt herlig å være i Norge også, om enn bare for en liten stund.

Ingen kommentarer: