fredag 24. juli 2009

Mari og ostepop

For noen dager siden spurte mammaen min meg om hva jeg savnet mest når jeg bor i Kina. Jeg svarte norsk* mat. Enkelte ting er så gode at de har måttet importeres, mens andre smaker best i Norge.

Ostepop er en av de tingene jeg elsker, men klarer å leve uten. Å importere det ville ikke vært så morsomt som å få en diger plate melkesjokolade i posten. Det er liksom Norgemat. Det må liksom spises i Norge for at det skal smake rett.

Nå må du ikke tro at jeg kun lever på ostepop når jeg er på ferie i Norge, senest i går ettermiddag lagde jeg pasta- og kyllingsalat til middag til Broremann og meg.

Men å spise en pose (jeg deler gjerne, jeg krever ikke hele posen for meg selv) i ny og ne er herlig. Spesielt om det er dagen etter posen er åpnet, da synes jeg det smaker ekstra godt, akkurat som min pappa synes om lapskaus på andre dagen.

*Maten trenger ikke være tradisjonell norsk, bare mat jeg forbinder med å være i Norge.

Ingen kommentarer: