onsdag 14. januar 2009

Mari og sofasurfing

For en tid tilbake pratet Skogsjenta og Geologen om sofasurfing, bedre kjent som CouchSurfing. Jeg syntes selvsagt dette hørtes utrolig morsomt ut, og bestemte meg for å besøke nettsiden. Et par timer senere var jeg også blitt medlem.
Det er derfor jeg nå sitter i vinduskarmen min, lent inntil et hav av IKEA-puter og hører på noe Bob Marley-aktig musikk som kommer fra laptopen til nederlenderen som for tiden bor på sofaen min. 

Han er en trivlig kar som er på rundreise i Asia, og som på lørdag setter kursen mot Tibet. Jeg hentet ham på togstasjonen i går, og planen var at han skulle en tur til Chongqing i dag, men så har han blitt rammet av en kraftig forkjølelse, og har derfor måttet utsette turen sørøstover.
Som sagt, han er en trivlig kar, og da det ikke ble lunch med skolevenner i dag (det blir middag senere, i anledning semesterslutt), lagte han pannekaker à la Nederland, og etterpå viste det seg at jeg hadde en nederlandsk film liggende, så da så vi den òg.

Sofasurfing er kule greier, og jeg håper jeg en gang får mulighet (mot nok?) til å gjøre det samme.
PS.: For bekymrede foreldre; jeg tar ikke inn tilfeldige forbipasserende -han sendte meg en mail, og jeg kunne sjekke hans referanser (som alle var positive) og all informasjon om ham alt jeg bare ville. Jeg hadde full mulighet til å si nei, men han virket som en all-right fyr.

Ingen kommentarer: