onsdag 3. juni 2009

Mari og stor ståhei over oppsatt hår

Det er ikke ofte jeg har tid (gidder) å sette opp håret om morgenen; det henger vanligvis bare rett ned. I dag da jeg våknet halv sju og ikke fikk sove igjen, måtte jeg likevel finne på noe for å få tiden til å gå. Nå snakker vi selvsagt om tiden etter at jeg hadde vasket en maskin klær, tatt fire dagers oppvask og spist frokost.

Siden jeg klippet meg kort kvelden før jeg dro til Tibet, er det ikke mye å sette opp. Likevel er det utrolig hva en klarer å få til ved hjelp av et hav fliseklemmer. I tillegg hadde jeg en større klemme for å samle "hestehalen" sammen, og så satt jeg på en plastikkblomst jeg kjøpte på H&M for evigheter siden.

Det første som skjedde da jeg kom inn i klasserommet til første time var at Lillemammaen skrek ut i fryd. Så la hun merke til at jeg hadde bare skuldre, og da gikk fryden over til sjokk. Koreanske damer er litt for lette å sette ut iblandt.

Iløpet av timen fikk jeg to spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt blomsten, og Lærer Gao brukte håret mitt som eksempel på en gramatikkstruktur. Stor ståhei i 初级二, med andre ord.

Jeg tror håret skal få henge ned fra nå av, for all denne oppmerksomheten gjør meg helt sliten.

Ingen kommentarer: