lørdag 13. juni 2009

Mari og tog

Jeg har rimelig dårlig hukommelse, og har derfor fortalt mine venner her i Chengdu at jeg aldri har tatt tog i hele mitt liv. Dette har jeg selvfølgelig blitt mobbet for, og lysten for å ta tog har derfor vokst frem i meg.

Da jeg gjentok at jeg ikke hadde tatt tog for Frøken Mexico da hun kom til Kina i forrige uke, ga hun meg derimot annen informasjon. Vi tok nemlig tog sammen fra Stansted til Leeds da vi var på snartur til England vinteren 07.

Likevel har jeg hatt lyst til å ta tog her i Kina, da det er noe "alle" snakker om. Det er jo kinesisk kultur.

Dette var grunnlaget da vi satte oss på toget fra Beijing til Chengdu i går formiddag. Magi hadde på forhånd fortalt meg at turen ville ta 24 timer, og jeg kunne absolutt se for meg værre måter å bruke et døgn på, så fornøyd satte Frøken Mexico og jeg oss inn i sengene våre.

Problemet var bare at dette spesielle toget ikke var et direktetog, men det tok oss med til forskjellige steder. Derfor tok det ikke 24 timer å komme seg hjem til Chengdu, men 31. Tro meg, forskjellen er meget merkbar.

Det blir ingen Transsibirsk jernbane på meg, med det første, nei.

Ingen kommentarer: