torsdag 4. desember 2008

Mari og alkoholproblemer?

I morgen er det duket for innflyttingsfest i 九眼桥世纪朝阳 5-2-10-3. Med fest må det kjøpes inn øl. Og når en driver å inviterer alle sine venner, må det kjøpes masse øl.

Jeg må si jeg følte meg litt flau da jeg først tømte 超市, for så 红旗 for Tsingdao. Da satt jeg med  26 bokser, og visste altfor godt det ikke var nok. Jeg tok derfor turen rundt hjørnet for å gå på neste 红旗, men da den allerede var blitt tømt, gikk turen til wowo. Tømte den, og sitter nå med 50 bokser.

Forsto ikke hva butikkdamene sa da de pakket ølet ned i posene, men regner med det var noe som "Herlighet, nå skal utlendingen bli skikkelig full. Tipper hun blir sendt hjem med nyreproblemer innen nyttår". Så smilete de lurt til meg, mens jeg dro posene med meg ut gjennom døra. Jeg hadde så lyst å si at jeg ikke hadde tenkt å drikke alle selv, men det har jeg ikke lært å si enda.

Håper bare jeg har nok til i morgen kveld, ellers må jeg nok gå et stykke for å få tak i mer. For tilbake til stedene jeg tømte i dag, går jeg ikke. Det blir for flaut.

Ingen kommentarer: