mandag 22. desember 2008

Mari og kulde

Da jeg flyttet sørover trodde jeg at "kulde" skulle bli et fremmedord. Den gang ei. For en måneds tid siden hadde vi 20 grader, så i månedsskiftet falt det til 10, og slik har det holdt seg i hele desember. Helt til nå. Gradestokken viser 4 grader celcius, og ifølge værmeldingen har ikke varmen tenkt seg til Chengdu med det første. 

Nå sitter jeg i stua med air conditionen på fullt, skjerf (vel, muligens det er mest av latskap, ikke lenge siden jeg kom hjem, og kom aldri så langt at det ble lagt i hylla), to gensre og faktiske sokker. Jeg fryser.

Det er vel nå jeg skal være takknemlig for at jeg ikke dro til Beijing (hvor det for øyeblikket er -5˚C), men det funker liksom ikke helt slik. Det er like kaldt her uansett. Fuktigheten her gjør forresten at det føles kaldere enn 4˚C hjemme i Norge.

Drømmer om Sørøst-Asia, kan du si. Thailand, Malaysia, Indonesia.. *Sukk*

Ingen kommentarer: