tirsdag 23. desember 2008

Mari og julaften

I morgen er det julaften, men jeg har aldri hatt mindre julestemning. Mulig fordi det ikke er noen nisser, juletrær (sett bort i fra de som er utenfor de største hotellene), ingen julegater eller mennesker kledd i varme klær på julegavejakt. 
Sistenevnte er mulig at ikke stemmer, men da de ikke snakker norsk, vet jeg ikke om de skal kjøpe julepresanger eller ting til seg selv når de er i butikkene. 

For å bevise min mangel på julestemning her i Chengdu, har jeg bestemt meg for å opprette prosjektet "Christmas Eve in China". Fra jeg står opp i morgen og til jeg legger meg skal jeg ta bilder av alle jeg møter og alt jeg gjør, bare for å vise hvor god julestemningen her er. Har dog en liten følelse av at det ikke kommer til å sette deg i julestemning, men bildene skal iallefall etter planen komme ut på Facebook etter som dagen går, så får du selv bestemme hvor "julete" du syns jeg har det. 

Mangel på julestemning til tross, i morgen kveld skal jeg og noen venner spise middag (sannsynligvis hos M. Jazz), etterfulgt av tullegaver og, om jeg ikke tar helt feil, et fransk kortspill jeg lærte lørdag kveld (som jeg forøvrig er fryktelig dårlig i, men det tar jeg ikke så tungt (ligner litt på Sprøyta, men kortstokken er annerledes)). Ikke akkurat det jeg forbinder med jul, men har ikke tenkt å følge i min fars fotspor, så det får være godt nok.

Ingen kommentarer: