mandag 8. desember 2008

Mari og sykdomsferdigheter

I helga har jeg vært syk. Etter innflyttingsfesten har jeg hatt vondt i halsen og nyst som besatt. Siden jeg har vært totalt ute av stand til å gjøre noe fornuftig, gikk jeg innom hobbybutikken nede i gata og kjøpte jeg strikketøy. Er klar over harryfaktoren, men tenkte jeg måtte ha noe å gjøre, så hvorfor ikke lage julegaven jeg for lenge siden lovte bort?

Det tok meg 4 filmer (The Golden Compass, The Family Stone, You've Got M@il og Braveheart) for å fullføre lua. Resultatet ble derfor deretter. 

Den er rett og slett heslig. Den er rød med svarte bokstaver, og ser ut som et mislykket forsøk på Jul i Blåfjell lue. Den er altfor kort, så jeg kan ikke sy opp brettekanten jeg lagde, og bokstavene ser litt dratt ut, da jeg ikke lagde dem løse nok. 

Likevel kjenner jeg jeg er litt stolt over meg selv. Jeg har ikke rørt strikkepinner på år og dag, og hadde jeg ikke kjøpt stikketøyet, ville helgen vært enda mer hendelsesløs. Kanskje det var like greit at jeg var syk?

Ingen kommentarer: